شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۱۰:۱۰

انجام عملیات اجرایی برای توسعه دریایی

باشگاه خبری فراساحل: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی برای توسعه در بخش دریایی کشور در حال انجام است، گفت: ما برای تبدیل شدن به هاب منطقه حداقل نیاز به ۶ سال کار شبانه‌روزی خواهیم داشت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین ‌نیوز، در حال حاضر ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق حمل و نقل دریایی صورت گیرد و با توجه به لغو تحریم‌ها و به تاکید صاحب‌نظران باید تجارت دریایی در ایران و منطقه، رقابت پذیرتر شود. موقعیت استراتژیک کشور در منطقه و وجود بنادر تجاری متعدد در شمال و جنوب کشور از یک طرف و شرایط حساس ایران به عنوان کشور مستقل، لزوم داشتن ناوگان دریایی قدرتمند داخلی را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.


در همین رابطه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ما هم‌اکنون در بخش دریا دارای پروژه‌های بسیار بزرگی هستیم، گفت: چابهار (که درحال سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در آن هستیم)، بندر عباس (که فاز یک آن در حال نوسازی و افزایش بهره‌وری بوده و فاز دو آن نیز سکوهایش احداث شده ولی فاقد تجهیزات است) نمونه‌هایی از مناطق دریایی با پروژه‌های مهم به شمار می‌روند. وزیر راه و شهرسازی در این راستا از انجام اقدامات لازم برای سفارش واردات تجهیزات در بندرعباس خبر داد و افزود: فاز سوم این بندر نیز هم‌اکنون در آستانه آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.


وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصور می‌‌کنم پروژه‌های مربوط به بندرعباس در ۴ تا ۵ سال به طول بیانجامد که در صورت اتمام ظرفیت این بندر تا حدود دو برابر افزایش خواهد داد. بر اساس اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امید است با این اقدامات بندرعباس به دروازه ورودی ایران و به دنبال آن دروازه ورودی کل آسیای میانه تبدیل شود، گفت: ما برای تبدیل شدن به هاب منطقه حداقل نیاز به ۶ سال کار شبانه‌روزی خواهیم داشت.



  کد خبر : 1927
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :